YOLO pt. 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Neruthiga Sellathuri - WaarBenJij.nu YOLO pt. 1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Neruthiga Sellathuri - WaarBenJij.nu

YOLO pt. 1

Blijf op de hoogte en volg Neruthiga

08 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Na een gezellig afscheidsfeestje en uitgezwaaid te zijn was het dan eindelijk zo ver. Op reis!! Zo gezegd zo gedaan, 36 uur later landden we in Sydney. Tussendoor nog een kijkje genomen in Taipei, Taiwan, waar we ons iets hadden vergist in de temperatuur (graadje of 7 in plaats van de verwachtte 37). Maar dat mocht de pret niet drukken, we hebben toch een kleine sfeerimpressie op kunnen doen.

Eenmaal in het hostel in Sydney bleken we per ongeluk in verschillende kamers geboekt te zijn. Esther had geluk en zat in de zogeheten 'peepee-room', oftewel de smerigste stinkende kamer van het hostel. Zo snel mogelijk weer de kamer uit en de stad verkennen. De eerste indruk van Sydney: mighty. Grote gebouwen, mooie architectuur, goed onderhouden en het wekte een soort luxe indruk. Omdat het stappen in Australie erg vroeg begint, hebben we helaas het eerste feestje moeten missen, maar na 53 uur geen bed te hebben gezien kon een goede nachtrust ook geen kwaad.

De volgende dag een beetje uitgewaaid op het strand in Manly en 's avonds helaas weer te laat voor de party. Toen maar vroeg opgestaan en wat productiefs gaan doen. We hebben de trein gepakt naar de Blue Mountains. We wilden hier zoveel mogelijk te voet bekijken en besloten, eigenwijs als we zijn, de geadviseerde route (met de bus) niet aan te nemen. Helaas waren de wandelroutes nauwelijks/niet aangegeven en dat kan soms lastig zijn als je in een enorm bos bent. Het eerste deel ging goed, maar aan de tweede route leek geen einde te komen. Nog 3,5 km/1.5 a 2 uur en we dachten weer op de bus te kunnen stappen. We wilden niet verdwalen in een donker bos, dus zetten er de vaart in. De route in 40 minuten afgelegd, maar geen busstop te bekennen.. De volgende route van 1 a 1.5 uur met niveau 'hard' moest afgelegd worden tot hopelijk de volgende busstop. Dit was een route van het onderste deel tot het bovenste deel van het gebied en dat betekende: traplopen, alleen maar traplopen. Dit in 40 minunten gedaan, maar wat een workout. Na bijna 4 uur bikkelen in het bos (natuurlijk ook wel genoten van de prachtige dingen die we hebben gezien) dan eindelijk een uitweg gevonden #trots. Onze planning was natuurlijk wel iets uitgelopen door dit grapje, dus vite vite koken en klaarmaken om toch maar eens te gaan stappen. Inmiddels zaten we gelukkig al samen in een andere kamer en met onze nieuwe roomies maar meteen aan de drankspelletjes begonnen. We hebben onze spellencatalogus al goed uit kunnen breiden en de smaak van de goon zit er ook al goed in. Viel ons zeker niet tegen voor die $14 per 5 liter.
Helaas moesten de dag erna weer aan de alcohol, want het was oudejaarsdag. Zonnetje, 26 graden, lekker muziekje en drankje in een fijn park in het mooie Sydney, primaaa. Voor NYE hadden we het feest 'Shore Thing' op Bondi beach op de planning. Wij gaven het al snel de naam Bondi Shore. Jersey Shore en Geordie Shore waren er niks bij. Toch een super tof feest en 2013 zo mooi af kunnen sluiten.

2014 op het strand begonnen, zoals het hoort. Sportief als we zijn hebben we er wel een strandwandeling van gemaakt. 7 km langs de kust van Coogee beach naar Bondi beach gelopen. Toffe route met leuke parkjes, zwembaden en sportfaciliteiten aan de stranden en langs de paden.

Na een mooie week Sydney werd het tijd voor de volgende stop: Melbourne. Brak, maar een vluchtje van 1.5 uur is zo gepiept, toch? Helaas.. Ons vervoer naar het vliegveld kwam wat te laat, dus we moesten al een beetje vaart maken. Het inchecken lukte niet, dus moesten we aansluiten bij die enorme rij. Eenmaal bijna aan de beurt werd ons verteld dat we door een wijziging naar een andere terminal moesten. Hier hadden we 10 minuten voor, want daarna zou de check-in balie sluiten. We dachten hier te komen met zo'n airport treintje, maar we bleken de 'gewone' trein te moeten pakken. En hiervoor zijn natuurlijk treinkaartjes nodig. Helaas niet alle tijd van de wereld en dus dik in de stress. Eenmaal daar moesten we rennen en zoeken met bijna 20kg in onze handen, geen aanrader. Natuurlijk moesten we naar een van de achterste check-in balies, maar we waren net op tijd. Doorrennen naar de gate, want die zou ook snel sluiten. Wederom was dit weer een van de achterste gates. Final call, maar de vlucht gehaald. Helemaal gesloopt, dus al voor het opstijgen waren we in slaap gevallen. Een 1,5 uur durend dutje later werden we wakker in Melbourne.

De volgende dag stond een tour naar de Great Ocean Road gepland. Onderweg hiernaartoe een kleine wandeling door een regenwoud gemaakt, een van de belangrijkste vuurtorens bekeken en wilde koala's en kangaroo's gespot, superschattig. Uiteraard ook de bekende '12 apostelen' bekeken. Het weer was die dag niet heel goed en we hadden dus niet de mooie sunset waar we op hoopten. Toch was het nog steeds erg indrukwekkend.
Nog 2 dagen om Melbourne te verkennen. Al snel werd duidelijk dat dit niet de stad is om te bekijken, maar om te beleven. Het is meer de sfeer, dan de toeristische attracties die de stad maakt. 2 dagen zijn hier eigenlijk iets te kort voor, maar we hebben toch een kleine indruk kunnen krijgen. En toch is het ons ook nog gelukt 1 toeristische attractie te vinden, namelijk de wilde pinguins. Die kwamen na de zonsondergang tevoorschijn bij de pier.

Nu gaan we door naar Alice Springs voor ons Outback avontuur. Ook is inmiddels alles voor de komende 7 weken in Australie en Nieuw-Zeeland zo goed als geregeld. Een paar duizend euro lichter, maarja YOLO. It's gonna be awesome!

PS. we hebben niet de beste internetconnectie, dus op de foto's moeten jullie nog even wachten.

• 13 Januari 2014 - 18:18

Sajanth: